Buduj pozytywne doświadczenia pacjenta w swojej przychodni


Dobrego doświadczenia pacjenta nie da się w dzisiejszych czasach zbudować bez nowoczesnych narzędzi technologicznych. Pacjenci stają sią coraz bardziej cyfrowi co oznacza, że zmieniają się też ich oczekiwania względem obsługi w placówkach medycznych. ”Must have” staje się internetowa rejestracja do lekarza, możliwość zdalnej konsultacji czy zamówienia recepty on-line w przypadku pacjentów z chorobami przewlekłymi. Z tego artykułu dowiedzą się Państwo jak aplikacja zdrowotna VisiMed może wspierać i budować pozytywne doświadczenia pacjenta w placówce medycznej.

Jak działa mobilna aplikacja VisiMed z perspektywy pacjenta i placówki medycznej? 

Spójrzmy z perspektywy placówki medycznej i pacjenta na całą ścieżkę od umówienia wizyty do lekarza po realizację e-recepty w aptece z wykorzystaniem aplikacji VisiMed.   

Przychodnia XYZ oferuje swoim pacjentom zdalną rezerwację wizyt, możliwość zamówienia recepty na kontynuację leczenia a także wideokonsultacje. Aby jeszcze bardziej przybliżyć się do pacjenta aktywnie proponuje korzystanie z aplikacji VisiMed. Przychodnia XYZ ma spersonalizowaną aplikację, to znaczy, że VisiMed posiada kolorystykę i logo przychodni, a grafiki lekarzy placówki XYZ widoczne są na pierwszym miejscu.  

Asia jest pacjentką przychodni XYZ. Podczas jednej z wizyt, rejestratorka medyczna zaproponowała jej zainstalowanie aplikacji VisiMed. Dzięki czemu Asia będzie mogła w prosty sposób umówić się na kolejną wizytę za pomocą aplikacji.  

Umówienie wizyty do lekarza za pomocą aplikacji VisiMed 

Asia umawia się na wizytę do swojego lekarza rodzinnego za pomocą VisiMed. Wybiera w aplikacji dogodny termin i godzinę wizyty. W trakcie rezerwacji wpisuje swoje objawy, które będą widoczne w systemie medycznym lekarza. Rejestratorka w przychodni potwierdza wizytę w terminarzu, a pacjentka otrzymuje powiadomienie o przyjęciu rezerwacji. Dzień przed wizytą Asia otrzymuje w telefonie przypomnienie o zaplanowanej wizycie do lekarza. Warto wspomnieć, że w każdej chwili, gdyby była taka konieczność pacjentka może odwołać wizytę poprzez aplikację, a placówka otrzyma taką informację.  

Wizyta w przychodni 

W dniu wizyty pacjentka udaje się do przychodni. Asia nie musi podchodzić do rejestracji, aby potwierdzić swoją obecność i dowiedzieć się w którym gabinecie przyjmuje lekarz. Wszystkim zajmuje się aplikacja VisiMed. Pacjentka skanuje kod QR w przychodni i tym samym potwierdza swoją obecność. Od razu otrzymuje powiadomienie w aplikacji o numerze gabinetu i numerze kolejkowym.  A kiedy zbliża się jej kolej, lekarz zaprasza pacjentkę do gabinetu wysyłając powiadomienie do aplikacji.  Warto tutaj podkreślić, że lekarz nie musi już wywoływać pacjenta po nazwisku, co jest ważne w kontekście ochrony danych osobowych.  

W gabinecie lekarza 

Lekarz widzi wpisane podczas rejestracji przez pacjentkę objawy. Dzięki czemu konsultacja przebiega szybko i sprawnie. Wizyta kończy się wystawieniem e-Recepty, a czterocyfrowy kod PIN dla recepty od razu jest widoczny w aplikacji. Dodatkowo dzięki temu, że lekarz korzysta w swoim systemie medycznym z DAWKOMATU wszystkie informacje dotyczące dawkowania leku przekazane są wprost do VisiMed

Realizacja recepty w aptece 

Pacjentka w VisiMed sprawdza, w której aptece jest dostępny lek z e-recepty i od razu go rezerwuje. W aptece Asia pokazuje farmaceucie kod QR recepty, który ma w aplikacji. Dzięki czemu pacjentka realizuje receptę dyskretnie bez podawania na głos swojego nr PESEL. 

Wideokonsultacja 

Przychodnia XYZ realizuje też wideokonsultacje. Dzięki czemu nasza pacjentka może na kolejną wizytę wybrać wideokonsultację.

Mniej więcej tak, może wyglądać proces obsługi pacjenta w Twojej przygodni.  Nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z nami pomoc@osoz.pl